vrijdag 17 juni 2011

leve de schoonmama!!!

Het is een heel eindje geleden dat er hier nog een teken van leven werd gegeven.  De naaimachine heeft niet echt helemaal stilgestaan maar er zijn nog steeds geen afgewerkte zaken om met de nodige trots te presenteren....
Het zeteltje vanuit het onderdeel naaitechnieken van de opleiding meubelstofferen is bijna klaar.  Maar de lessen zijn voorbij en ik kom er maar niet toe om door te doen... 
Mijn stoeltje van de stoffeerlessen zelf is bijna af maar we hebben maar 2 lessen meer te gaan...  Ben dus eens benieuwd of dit wel af zal geraken...
En de broek die ik voor mijn zoontje aan het maken ben, in een teststof dan wel, ligt mooi opgeplooid in een zakje te wachten op veeeeeeeel courage van mezelf om door te doen....

Maar ik zou hier geen post plaatsen mocht er niet iets zijn wat ik kan tonen.  In bovengenoemde les naaitechnieken kwam ik tot de vaststelling dat een collega leerling een wel heel erg practisch naaidinges heeft.  Het is een soort van speldkussen met daaraan een zakje waar je je afval in kan laten verdwijnen.  En dat ding valt dus niet in de grond!!!  Tja dat wou ik dus helemaal ook hebben...  De schoonmama van de collega had dit voor haar gemaakt, maar ik mocht het wel eens meenemen en het na-apen.  Nadat het enkele weken stof heeft liggen vangen in mijn nieuwe naaikamer moest ik het toch wel dringend eens bestuderen want ja, de collega leerling wil het natuurlijk wel terug!
Bon gisterenavond ben ik er dan aan begonnen en voilà deze middag heb ik het afgewerkt. 


Geef toe, heel erg practisch hé dat ding?!?
Enne, leve de schoonmama van de collega leerling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten