woensdag 9 maart 2011

een kleedje voor mijn prinsesje....

Binnenkort wordt ons kleine meisje 4 jaar...  Nog iets meer dan een maand te gaan maar hoogtijd om in actie te schieten als ik haar in een eigen creatie wil steken op haar feest!
Ik maak een kleedje gebaseerd op het zomerjurkje van EMMA EN MONA.  Hier ben ik mee gestart tijdens ons allereerste naaionderonsje.  Helaas kan ik de volgende keer niet gaan en moet ik dus zelf verder uitzoeken hoe ik het in elkaar gezet krijg.  Ah ja, want ik heb een deadline te halen.
Het bovenstukje  komt ook uit een Ottobre (help ik weet niet meer welke....) maar dit heeft enkele noodzakelijke aanpassingen gekregen.  En wel omdat bij het uittesten van de opening waar het hoofdje moet komen, bleek dat Florientjes hoofd niet kon passeren....  Opensnijden op de rug dan maar en de pas ontdekte (zelfgemaakte!) biaislinten ertussen om dan een ritske te placeren (dixit Ann).  Ik kruis bij deze al mijn vingers, tenen en alle andere mogelijke ledematen in de hoop dat dit goed komt!  De mouwtjes komen dan weer uit de Ottobre van januari 2011. 
Het kleedje is nog een work in progress...


Omdat het eind april nog wat friskes kan zijn wou ik ook een giletje breien voor bij haar kleedje.  Bij Ann Lannoo couture, mijn steun en toeverlaat die alle in mijn ogen onoplosbare foefelingen toch weer helemaal juist krijgt, vonden we een prachtig vestje in Bergère voor kinderen.  Bleek dat dit niet gebreid moest worden maar wel gehaakt.  Dus ja, dat wordt mijn volgende uitdaging! 

Mocht heel dit plan lukken, dan krijg je zeker foto's te zien.  Mocht het stil blijven, dan weet je genoeg ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten